Si interviul este o experienta

           Cum spuneam, am fost azi la un interviu, pentru postul de secretara cica… La interviu m-au interogat doua doamne, una pesemne facea parte din personalul de resurse umane, a doua o doamna (ca sa nu zic baba) manager. Firma comercializeaza lenjerie intima.
 
           1. Prima intrebare: Daca mi-am cumparat vreodata lenjerie intima de la ei. Daca nu, de la ce firma prefer lenjeria intima.
Raspuns: Sincer, nici nu ma uit la firma de pe eticheta cand cumpar asa ceva si oricum n-am eu bani de Jolidoane si d-astea… astept sa mi se ofere in dar  

 
             Ma rog, dupa o scurta introducere legata de educatia si experienta mea profesionala au urmat alte intrebari:
 
              2. Ce  responsabilitati am avut eu la firma la care am lucrat ca secretara (part-time).
Raspuns: contabilitate primara, folosirea aparaturii moderne (PC, fax, telefon etc), clasificarea corespondentei.. etc cam ce face o secretara prin firma in general… In plus, am amintit si ca mi se schimbase functia dupa un an in inspector resurse umane (deoarece absolvisem cursul) si intretineam relatiile cu Inspectoratul de munca, Somajul, CAS-ul, CASS-ul si completam contracte de munca si acte aditionale…
 
            3. La intrebarea daca am fost angajata prin relatii chiar nu m-am asteptat asa ca am ingaimat un  "Da…" dar mi-am revenit repede si am trantit: "Oricum daca nu ai relatii in ziua de azi greu te angajeaza cineva, mai ales ca student si part-time…"
 
            4. Mi s-a explicat ca in acea firma o sa am mai multe responsabilitati decat "usoara munca" ce am prestat-o "dincolo". In plus trebuia sa mentin relatiile cu agentii de vanzari si cu alte departamente in cadrul firmei, sa completez bazele de date, sa tin tot felul de evidente, sa tin legatura cu ITM, CASS, CAS etc…
 
            5. A venit randul meu sa pun intrebari: "Avand in vedere ca am  calificare profesionala ca si inspector resurse umane si ca voi  tine relatiile cu aceste institutii, voi putea fi trecuta pe cartea de munca in functia de inspector resurse…?
Baba manager: Dar unde ai obtinut diploma? La Camera de Comert si Industrie? Nuuuu, nu e valabila, cursurile la CCI sunt slabute…bla bla bla"
 
D-soara de la resurse: La aceasta intrebare nu iti pot raspunde inca deoarece tu nu ai diploma de secretara (ceeeeeee???? ce legatura are una cu alta?)
 
Baba manager: Ia sa vedem, te putem angaja pe postul de secretara? Ce liceu ai terminat? (hellooooooo, eu am terminat facultatea, dar in fine hai sa raspund…)
 
Baba manager: A, Colegiul X ai terminat? Specializare bilingv-franceza (si atestat profesional)? Neah… (stramba din nas) Ti-ar trebui un curs de secretara… (deci practic sunt necalificata????)
 
                  Cand am intrebat despre orar, specificand ca urmez masterul, iar luni si miercuri as dori sa plec la ora 5, baba manager iar s-a strambat la mine si a zis ca e posibil sa raman peste program…
 
Comentariile mele: 
                   Anuntul ar fi  trebuit sa sune in felul urmator:
                   Angajam pe post de secretara persoana cu studii superioare, obligatoriu o limba engleza vorbita la perfectie – alta limba constituie avantaj, experienta evident,  cunoasterea PC-ului la perfectie (nici nu mai discutam…); daca poate sa tina locul unei menajere (sa stearga praful in biroul sefului, sa-i duca o cafeluta, o mancarica) sa aiba si cateva cursuri de specializare (contabilitate, SECRETARIAT, legislatie etc), sa tina legaturile cu toata lumea , sa nu se enervezi deloc, sa stea peste program si… daca are masina proprie, constituie un avantaj la angajare!
 
Concluzii: 
 
      Daca ai studii superioare si n-ai experienta in munca (vechime pe cartea de munca), nu e bine… 
 
     Daca totusi ai bafta sa obtii experienta in timpul facultatii… n-ai destula!!!
 
     Daca n-ai destula, nu te angajeaza nimeni…
 
     Tuturor ni-i greu. 
 
 
Intrebare: 
Cum poti obtine experienta (destula) daca nimeni nu te angajeaza?
Oare angajatorii chiar stiu ce vor?
 
 
Informatii:
Diplomele eliberate de Camera de Comert si Industrie
(in colaborare cu Somajul, ITM-ul, Casa de pensii) SUNT valabile si
recunoscute de Ministerul Muncii! 
 
Daca ai studii medii (mai ales profil teoretic, mai ales cunoscand
o limba straina) si daca mai ai si vechime in munca (pe cartea de munca)
POTI sa fii angajat pe postul de  secretara fara a ti se mai cere un
curs in acest domeniu!
 
Concluzie generala:
            Interviurile astea or sa devina in curand ca un fel de … experienta… in munca. Pe zi ce trece ma simt mai experimentata, zau! Astfel, am invatat: conteaza foarte mult sa stii sa te vinzi, infloreste cat mai mult, fa-te ca stii cat mai multe, o persona sincera nu e agreata de angajator… sper sa ajung sa ma specializez! (se ofera diploma oare?)
            Oare ce se intampla daca din nastere esti prea sincer si orice minciuna te da de  gol? In acest caz cred ca trebuie sa depui multa munca si mult efort sa poti sa fii si tu in randul oamenilor "normali". 

Un comentariu (+add yours?)

  1. Lolissima
    nov. 19, 2008 @ 17:16:27

    :)) doamne, ce ti-e si cu babele astea :)) Concluzia si mai generala e: what the fuck ? :d

Lasă un comentariu